2020. június 16., kedd

Könyvek,amiket májusban olvastam Delia Owens: Ahol ​a folyami rákok énekelnek; Jókai Mór Rab ​Ráby

  A májusi hónapon gyengére sikeredett, mert két könyvet sikerült magamévá tenni. A karantén alatti kórházi munka és a digitális tanulás Rékával sok volt nekem. Mindennap lefáradtam. Azonban két nagyszerű könyvvel azért gazdagabb lettem.

















  



Delia Owens: Ahol a folyami rákok énekelnek című könyvet a lányoktól kaptam még szülinapomra, és végre leemeltem a könyvespolcról. Nagyon szívbemarkoló, tanulságos regény. Az Észak-Karolina lápvidékén egyedül maradó kislány küzdelméről szól. Hihetetlen családi dráma következtében mindenki elhagyja az iszákos apa miatt a családot, mit sem törődve a 8 éves kislánnyal. Ő nem tud elszökni, ezért ösztönösen marad. A lápi lány folyamatosan küzd a túlélésért, majd egy szerencsés találkozás alkalmával lehetősége lesz tanulni, és esélyt kap a kitörésre.  Kya vágyódik a családja után, a szeretet után, az emberek után, de a magányos élete óvatossá, félénkké teszi. A küzdés, az akarat regénye, és a szerelemé is. Számomra meglepően olvasmányos, fordulatos történet volt. A krimi vonala nem volt erős, de mégis izgalmas szerkesztése miatt vártam a nyomozás újabb fejleményeit. Végig éreztem a zsigereimben, hogy mi lesz a vége, mégis váratlanul ért azaz utolsó néhány oldal. Aztán napokig a regény járt a fejemben.

Jókai Mór : Rab Ráby című regénye nagy váltás volt az előző Owens könyv után. Aki az első 50 oldal után még kitart, és folytatja a regényt, az nem fog csalódni. Élvezetes mondatszerkesztések, gördülékeny hasonlatok, ironikus poénok tömkelegét csempészi Jókai ebbe a humoros, tragikomédiába. Borzalmas párhuzamot véltem fölfedezni néhol az akkori politikai fogások, és a mai cinkosságok között. Bár más volt az indíttatás a sumák eljárásokban, hiszen az akkori magyar politikai elit az osztrákokkal és az arisztokráciával szemben vitte végbe leleményes lépéseit, azért bizonyos huncut szemlélet ma is tükröződik a magyar politikában, ami talán a vérünkben maradt az évszázadok alatt. Szerintem Jókai direkt úgy írta meg az első 50 oldalt, hogy csak a kitartó olvasó kaphatja meg a jól megérdemelt többi néhány száz oldalt, mert aki ráun az elején, annak nem jár a jutalom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

OLVASD EL IS!

Vadászati idény a kultúra mezején, avagy Mágnás Miska a Vígben!

  Azt tudtam, hogy ez a Mágnás Miska nem olyan lesz, mint a 70 évvel ezelőtti filmes változat, amelyben Gábor Miklós olyan jóképű, és olyan...