2020. május 4., hétfő

Könyvek, amiket áprilisban olvastam!


    Áprilisban már visszamentem dolgozni, így kevesebb időm jutott kedvenc hobbimra. Azért minőségben jó hónapnak számított, ha mennyiségben nem is hoztam az eddigi átlagot. Ezeket a könyveket ismét a Van időm olvasni FB oldal ajánlásai alapján hoztam ki a könyvtárból még márciusban, a könyvtárak bezárása előtt(a Jane Eyre saját). A koronavírus miatt még mindig nálam vannak. Nagyon várom már a könyvtárak újranyitását. Most a saját könyveim vannak soron, amik várakoznak a polcon és  olvasásukat évek óta halogatom. 


Edith Eva Eger: A döntés
Márciusban kezdtem, átnyúlt áprilisra. Dupla könyvet kaptam, pedig egyet olvastam.  Élettörténet egy fiatal zsidó nőről, és egy pszichológiai, segítő könyv az életünkhöz. Nem könnyű olvasmány a téma miatt, mégis élvezetes, mert pozitív kisugárzású elejétől a végéig. Az írónő stílusa könnyeddé teszi az olvasását. 
Boris Vian: Tajtékos napok
Eva Eger A Döntés című könyve után meglehetősen abszurd, irracionális történet köszöntött Boris Vien írásában. Olvasása közben eszembe villant néha az Útikalauz stopposoknak című könyv, és valamilyen totál szürreális művészet, aminek nincs köze a mai valósághoz. És mégis sikerült belőle kifacsarni egy szerelmi történetet. A végére azért lefáradtam, és már sok volt a túlspirálozott fantáziából amikor a temetési szertartáshoz értünk. Akkor már kicsit vártam, hogy vége legyen. Ezen kívül érdekes, újszerű (1946),  egyedi stílusú regény. A filmváltozatról jó kritikákat olvastam. Felvillanyozott, és kíváncsivá tett. 

Domenico Starnone: Hurok
Egy házasság krónikája. Éppen melyik fél gondolatait olvastam, annak adtam igazat. Jó jellemábrázolást találtam végig. A feleség, a férj, és a gyerekek meséjén keresztül kirajzolódik egy hullámzó házasság története. A regény előrehaladtával változott a véleményem a feleségről, amint a férj gondolatait megismertem. A férj tehetetlensége, éretlensége a családi élet kihívásaira néha a mulyaság határát súrolta. Tetszettek a fordulatok, a cím többszörös jelentése, és a végén a csattanó eseménysor is. 

Anna Gavalda: Szerettem őt
Fiatal feleség magára marad kisgyerekeivel, mert férje megcsalja, elhagyja. Apósával elutaznak vidéki házukba elbújni a világ elől, pihenni. Az após közvetlen, szinte baráti viszonyban van menyével. Éjszakákon át beszélgetnek. Minden lapozott oldalon azt vártam mikor alakul ki közöttük szerelmi viszony. Más történik. A férfi elkezd mesélni életéről, és kirajzolódik egy szerelem, megcsalás, megbánás, gyávaság, döntés folyama. Nagyon olvasmányos, visz magával a történet. Pörgős párbeszédeit nagyon valóságosnak éreztem, nem egyszer lubickolt a humorban is. A fiatalokkal elolvastatnám, hogy tudják mi a fontos az életben, és tudjanak helyesen dönteni. 

Chatlotte Bronte :Jane Eyre
Kimaradt kamaszéveimből a Bronte nővérek regényei, így mostanság igyekszem pótolni. Klasszikus romantikus leányregény. Élveztem minden sorát. Gyönyörű, körmondatos, értelmes párbeszédeit felüdülés volt olvasni. Története akármennyire sejthetően egy happy endes romantikus love strory, mégis dúskál a fordulatokban, izgalmakban, titokzatos történésekben. Egy árva nevelőnő, és egy gazdag úr szerelme bontakozik ki sok-sok rögös akadályon keresztül. Csodás, érzelem dús, látványos leírások, és jellemformálások gazdagítják a mesélést. Határozottan szerettem. Megnézem filmen is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

OLVASD EL IS!

Vadászati idény a kultúra mezején, avagy Mágnás Miska a Vígben!

  Azt tudtam, hogy ez a Mágnás Miska nem olyan lesz, mint a 70 évvel ezelőtti filmes változat, amelyben Gábor Miklós olyan jóképű, és olyan...