2020. április 2., csütörtök

Könyvek, amiket márciusban olvastam!


     Ebben a hónapban is kizárólag könyvtári könyveket olvastam, és csak olyanokat, amiket a Fb /Van időm olvasni/ könyves csoportban ajánlottak. Nem mind lesz kedvenc, de azért nem volt rossz hónap. 



 Többet terveztem, mert még mindig itthon vagyok táppénzem a karommal, azonban a koronavírus miatt az iskolák bezártak és a digitális oktatás miatt mind a két gyerek itthon van. A megszaporodott itthoni feladatok miatt kevesebbet olvastam. De nem panaszkodom. 

1.Gárdos Péter: Hajnali láz
Gárdos könyvéről először az írótól hallottam, amikor Szabados Ágival beszélgetett egy NIOK találkozón. Nagyon izgalmasnak tűnt, amikor a szülei megismerkedését elmesélte, és ahogyan később a könyv született belőle. Akkor figyeltem fel rá. Maga a könyv elég egyszerű szerkezeteket használ, rövid, velős párbeszédeket,leírásokat.Ami igazán tetszett, és a szépirodalmi részt jelentette számomra, az a levelekből idézett sorok. Humorosak, érdekesek, karcosak,őszinték, néha naivak. Mivel valódi levelek, így még inkább értékes írások. 
2.Olivier Bourdeau : Merre jársz, Bojangles?
Üdítő, könnyű koktél volt ez a kitűnő regény. Akár egy életvezetési tanácsadó is lehetne, ha a lényeget akarom leszűrni. Vidámság, élvezet, boldogság, szerelem, betegség, tragédia. Minden van benne, ami az élet esszenciája. Sírtam, nevettem. És a Nina Simone nóta is szívbemarkoló.
3.Márai Sándor: Az Igazi
Nagyon nehezen rágtam át magam rajta. Kissé emlékeztetett a Szívem fehér című könyvre. Hosszadalmas, sok-sok mondatismétléssel. Azért Márai sokkal szebben forgatja a szavakat, mint spanyol kollégája. Valóban szépen ír, de nagyon vártam a történet gördülékenységét. A szerkezet egyébként tetszett, és a történetből is sokat tanultam.
4.Alessandro Baricco: A selyem
A hónap egyik kedvence lett. A máraiságnak pontosan a másik pólusa. Rövid, velős mondatok. Talán túl egyszerű is a mondatok szerkesztése, mégis olyat üt a végkifejlet, ami ritkaság. Egyszerűségében zseniális. 
5.Laura Barnett: Variációk egy párra
A lehetőségek regénye, amelyből három variáció bontakozik ki, hogyan alakulhat egy love story a különböző választással, döntéssel. A közepétől kissé eluntam. Ami az elején üdítő újdonság volt a különleges szerkezet miatt, az később unalmassá vált.
6.Szabó Magda: Disznótor
Elfogult vagyok Szabó Magda iránt. Kicsit nehezebben indult számomra ez a történet, de aztán izgalmas lett, és élveztem a szokásos családi kapcsolatrendszerek drámáit, és titkait.  
7.Edith Eva Eger : A döntés
Nagyon sokan dicsérték a csoportban. Jó keretet ad a hónapnak, amit a Hajnali lázzal kezdtem. Szeretem az életrajzi írásokat. Ami igazán értékessé tette a könyvet, hogy legalább a fele gyakorlatias, használható pszichológiai esetleírás, amiből sokat lehet tanulni. Edit Eger életének fordulatai igazán drámaiak. Ahogyan azonban a tragédiáiból mégis felépítkezik élete során, az azonban irigylésre méltó. 
A Boris Vian könyv áprilisra marad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

OLVASD EL IS!

Vadászati idény a kultúra mezején, avagy Mágnás Miska a Vígben!

  Azt tudtam, hogy ez a Mágnás Miska nem olyan lesz, mint a 70 évvel ezelőtti filmes változat, amelyben Gábor Miklós olyan jóképű, és olyan...