2018. február 7., szerda

Könyv - Nyulász Péter : Ciprián- A Balaton hercege

  Ha ciki, ha nem ciki, a Helka folytatását olvastam, így mindjárt 46 évesen. Azt gondolom, ha a Gyűrűk ura, és a Harry Potter lehet sláger könyv a gyerekek és felnőttek körében, akkor a mai magyar ifjúsági irodalomban a Helka-Ciprián-Kamor sorozat töltse be ezt a szerepet. Hajrá!

 
Tavaly nyáron olvastuk Eszterrel a Helkát egy olvasási versenyre készülődve. Először Ő olvasta el, aztán én (vagy fordítva?). Friss, üde, vicces, választékos, ízes magyarságú fantasy-kaland-tündérmese. Élveztem az olvasását, bár valóban inkább mese, mint regény. Szerettem, hogy valódi magyar helyszínekhez kötődik, amelyeket meg tudunk nézni a térképen, a neten. A történet is kellemes volt(azért sokszor sejtettem, mi lesz a következő lépés), bár én mindig azt vártam, milyen új helyekre kalandoznak el a szereplők. A balatoni legendák köré szövődik a történet, illetve a Helka és Kelén monda továbbgondolása. A következő két kötet pedig a Ciprián, illetve Kamor című könyvek. Szeretem Nyulász Péter stílusát. Választékosan ír, sokat utal a magyar nyelv rejtelmeire, titkaira. Mindig csempészik a szövegbe poénokat, szóvicceket, játszik a szavakkal, közmondásokkal. Minden fejezetben van egy-egy utalás valamilyen közismert kifejezésre, amiből általában poént fabrikál. Belecsempészi a magyar gasztronómiát, a gyógynövényeket, Magyarország ismert, vagy kevésbé ismert természeti tájait, csodáit. Országimage építésnek sem rossz, ami  a gyerekek figyelmét célozza meg (no meg a szüleikét). Kötelező olvasmánynak javasolnám az általános iskolákban, ha erre lehetőségem lehetne. 

Nyulász Péter blogján megtalálható a Helkában szereplő helyszínek valós megfelelői:ITT.

A második kötet, a Ciprián helyszínei ITT található, amelyben szerepel szűkebb hazám, a Bükkalja, Szomolya is, mint a "dinkabölcsők" = kaptárkövek.

A Kamor című kötet helyszínei pedig ITT tekinthetők meg. 

Szép kis kihívás lenne, ha ezt a rengeteg helyszínt felkeresnénk!
Szomolya, Királyszéke kaptárkő


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

OLVASD EL IS!

Vadászati idény a kultúra mezején, avagy Mágnás Miska a Vígben!

  Azt tudtam, hogy ez a Mágnás Miska nem olyan lesz, mint a 70 évvel ezelőtti filmes változat, amelyben Gábor Miklós olyan jóképű, és olyan...