2018. február 25., vasárnap

Színház : 8 nő - Játékszín

  Egyszer volt, hol nem volt, történt egyszer, hogy egy péntek este, 8 nő megnézte együtt a 8 nő című előadást. És még élvezték is.

  Kicsit problémásan indult az este, ugyanis a Játékszínben elfoglaltuk a helyünket az erkély bal szél 2. sorában, és rádöbbentünk, hogy a színpadi függöny felét már most takarja az erkély pereme, és az előttünk ülők feje. Fel voltunk háborodva, hogy 4600 forintért micsoda pocsék helyre ültetnek minket. Kissé aggódtam, hogy most a jegyvásárlással mellényúltam, és miattam nem látnak majd semmit a csajok. Rátett még egy lapáttal az aggodalmunkra, hogy több, mint 10 perc csúszás is volt. Na de aztán TADÁÁÁM! Felment a bíbor színű függöny, és legnagyobb megdöbbenésünkre mindent láttunk a színpadon. Olyan közel ültünk a színészekhez és a nagybetűs deszkához, mintha sík képernyős tévén néznénk a Balázs show-t otthon a kanapéból.
  Robert Thomas bűnügyi komédiája meglepett, mert nem vártam, hogy ennyire le fog kötni. Azt gondoltam, hogy kicsit langyos, közepes előadás lesz. A történetet nem ismertem, csak a leírás alapján:
Furmányos kis komédia a „Nyolc nő". Egy francia kisvárostól pár kilométerre, egy magányosan álló hegyvidéki házban játszódik a történet. A család a külföldön tanuló Susanne, a legidősebb lány hazatérését várja. A békés idillt hatalmas sikoly töri meg. Marcelt, a ház urát holtan találják szobájában, késsel a hátában. A házban lévő nyolc nő az áldozat anyja, felesége, húga, sógornője, két lánya és két háztartási alkalmazottja. A házat közben a hóvihar és a gyilkos teljesen elzárja a külvilágtól! Mit tehet ilyenkor nyolc nő, aki a házban rekedt? Megkezdődik hát az amatőr nyomozás, ami szinte lehetetlen küldetés, mert mindenki hazudik. A gyilkos azért, hogy leplezze magát, a többieknek pedig egészen más titkolnivalójuk van. Tudják, hogy a gyilkos köztük van, de melyikük ?

  Mindig szerettem a krimit, sokat is olvastam, és az első felvonás után mondtam a csajoknak, hogy szerintem ki a bűnős. ÉÉÉS eltaláltam! Aztán az utolsó tíz percben egy érdekes csavar került a történetbe, ami engem is meglepett, ezért igazam is lett, meg nem is. 
  Tudott meglepetést okozni. Nagyon tetszett Pásztor Erzsi, és Zsurzs Kati játéka. Édesek voltak. 
A franciák 2002-ben filmet csináltak a darabból, Catherine Deneuve főszereplésével.

A darab többi szereplője:
Robert Thomas: NYOLC NŐ - bűnügyi komédia
fordította: Vinkó József

Gaby, az anya HERNÁDI JUDIT
Susanne, az idősebb lánya LÉVAY VIKTÓRIA
Catherine, a fiatalabb lánya ERDÉLYI TIMEA
Louise, az új szobalány DOBÓ KATA
Mamy, a nagymama PÁSZTOR ERZSI
Augustine, Gaby nővére ZSURZS KATI
Madame Chanel, a nevelőnő TÓTH JUDIT
Pierette HORVÁTH LILI

Mindig velünk: Andai Györgyi

Dramaturg: Böhm György
Díszlet: Menczel Róbert
Jelmez: Kovács Yvette Alida
Ügyelő: Petyi János
Súgó: Sajben Anita, Dobos Erika
Rendező munkatársa: Petyi János
Rendező: KORCSMÁROS GYÖRGY




forrás: jatekszin.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

OLVASD EL IS!

Vadászati idény a kultúra mezején, avagy Mágnás Miska a Vígben!

  Azt tudtam, hogy ez a Mágnás Miska nem olyan lesz, mint a 70 évvel ezelőtti filmes változat, amelyben Gábor Miklós olyan jóképű, és olyan...