2020. szeptember 3., csütörtök

Könyvek, amiket augusztusban olvastam

    Nagyon erős hónapon vagyok túl. Ismét szerencsés voltam a könyvtári előjegyzésekkel. Minden választott mű hozta az elvárt színvonalat, sőt a Zafon által írt A szél árnyéka felülmúlta a várakozásaimat. Minden sorát itta a bőröm, mint a szivacs. 


1. Krusovszky Dénes: Akik már nem leszünk sosem - valóban nagyon érdekes történetet mesélt, és izgalmasan szövi a szálakat is, de volt néhány fejezet, amit felesleges tölteléknek éreztem, alig vártam hogy a számomra igazi részhez érjek az olvasásban.

2. F. Várkonyi Zsuzsa : Férfiidők leányregény - erről nem kell áradoznom, mert már sokan dicsérték. Valóban különleges, szeretetnyelven íródott, különleges kincs.
3.Orvos-Tóth Noémi : Örökölt sors - Hasznos olvasmánynak mondanám. Nagyon sok példát hoz a praxisából, amelyből akár tanulni is lehet. Nekem egy kicsit unalmas volt már az utolsó fejezeteknél. Hasonló könyvei Bagdy Emőkének is vannak, nekem Ő az örök kedvenc ebben a műfajban.
4. Zafón: A szél árnyéka - az elmúlt hónapok nagy meglepetése számomra. Alig tudtam letenni. Itthon szaladt a háztartás, és azt mondtam, hogy oké ez a fejezet, és utána csinálom a dolgomat. De minden fejezetnek úgy lett vége, hogy késztetést éreztem a folytatásra. Olyan gyorsan ettem a sorokat, hogy magam sem hittem. Robert Merle vagy Hugo történet Rejtő Jenő figurákkal. Imádtam Fermín karakterét. Mostantól keresem Zafón minden könyvét.
5. Arthur Brant: Hitler lovai - szeretem a történelmi könyveket és a művészetet is. Bingó! Ebben meg van mindkettő. Zafón után elég egyszerűnek éreztem a mondatokat, de a történet valódisága izgatott, és ügyesen szúrta be a háborús eseményeket is. A javára írom hogy a művészetet helyezte előtérbe, nem ítélkezett, és érezhető volt a sorai között a rajongó érdeklődés a történelem és a képzőművészet iránt.
6. Hyeonseo Lee : A lány hét névvel - az elején vagyok, átnyúlik a köv. hónapra. Nagyon izgalmasnak ígérkezik az a tudat, hogy bepillantást kapunk Észak-Korea mindennapi életébe, amit titokzatosság és az ismeret hiánya nagy fokban jellemez. Egyenlőre sok párhuzamot látok az Unortodox-szal, bevillannak az ott olvasott gyerekkori visszaemlékezések .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

OLVASD EL IS!

Vadászati idény a kultúra mezején, avagy Mágnás Miska a Vígben!

  Azt tudtam, hogy ez a Mágnás Miska nem olyan lesz, mint a 70 évvel ezelőtti filmes változat, amelyben Gábor Miklós olyan jóképű, és olyan...