2017. február 6., hétfő

Jazz Showcase -Gálakoncert - MÜPA

   Tegnap Anitával jazz koncerten voltunk a Müpában. Nem vagyok járatos a jazz műfajában, főleg a bonyolult, inspirációval teli nehezebb verziójában nem. A könnyedebb, swinges változatát viszont szeretem. A koncertre elsősorban Fábián Juli kedvéért mentem. Néhány éve nagy kedvenc! Eredetileg jazz tanszakot végzett, bár ma már az elektronikusabb zenét műveli. Szerintem különleges mély, bársonyos hangja van. Kicsi Annie Lennox-os. Ő is régi kedvenc. Szerepelt a koncerten számomra ismeretlen előadó is. Meglepő módon nagyon tetszett a szaxofonos Bolla Gábor. Virtuózan adta elő a személyesen neki írt három egységből álló szerzeményt. 



A MÜPA ajánlójában ez volt: "A Jazz Showcase 10 gálakoncertjén olyan fiatal szólisták lépnek színpadra, akik az elmúlt kilenc évben már játszottak a Müpa jazz-tehetségbörzéin, és azóta meredeken felívelt a pályájuk, hazai sikereik mellett a nemzetközi színtérre is kiléptek. A Berlinben és Brüsszelben is rendszeresen koncertező énekes-dalszerző Harcsa Veronika állandó duópartnerével, Gyémánt Bálint gitárossal érkezik. Gyökeresen eltérő stílust képvisel az elektronikus tánczenék iránt is nyitott Fábián Juli és a húszas-harmincas évek New Orleans-i világát hitelesen megidéző Gájer Bálint. Nemzetközi versenygyőzelmek egész sora áll a Finucci-ikrek - azaz Balogh Zoltán zongorista és Balogh Roland gitáros - mögött. Bolla Gábor szaxofonos már tizenévesen elkápráztatta a szakmai közönséget; jelenleg Koppenhágában él, és Európa legjobb jazzklubjainak szívesen látott vendége. 
A szólistákat a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem végzett vagy még tanulmányaikat folytató jazzmuzsikusaiból alakult Senior Big Band kíséri, az egyetem docense, László Attila gitárművész-zeneszerző vezetésével. Az együttes az elmúlt években már három kiemelkedően sikeres koncertet adott a Müpában: a 2012-es Jazz Showcase-en Miroslav Vitous nagybőgőssel, 2014-ben (ugyancsak a Showcase-en) Patti Austin énekesnővel, majd 2015 tavaszán magyar jazzdívákkal (Lakatos Ágnes, Tisza Bea, Szőke Nikoletta, Micheller Myrtill, Veres Mónika). Erre az alkalomra vadonatúj hangszerelések készülnek, így a közismert jazz-standardek mellett néhány ősbemutatóra is 
számíthatunk.
 Harcsa Veronika és Gyémánt Bálint néhány dalát és a stílusát ismertem korábbról. Azok közül is a könnyedebb, vidámabb, pörgősebbek tetszenek. Örültem, hogy a koncertre is készült ilyennel. Gájer Bálint swing száma jó volt, a következő cha-cha-cha saját dala már kevésbé. Az angol nyelvű klasszikus stílus áll neki jobban. Részt vett még, a számomra eddig ismeretlen Balogh testvérpár zongorista és gitáros. A kísérő Senior Big Band nagyon kitett magáért. Élvezetesen játszották a nyitó Gershwin számot, és végig nagyon erősek voltak. Láttam ám ott a tagok között jócskán juniorokat is! 😉 Nagyon tetszett a fiatal dobos és a zongorista játéka. Szóval! Tartalmas este volt. Élveztem a jazzt!
Fábián Julitól a két előadott dal közül az egyik  a kedvencem volt. Persze a tegnap a Senior Big Band kísérte.

1 megjegyzés:

OLVASD EL IS!

Vadászati idény a kultúra mezején, avagy Mágnás Miska a Vígben!

  Azt tudtam, hogy ez a Mágnás Miska nem olyan lesz, mint a 70 évvel ezelőtti filmes változat, amelyben Gábor Miklós olyan jóképű, és olyan...