2018. május 27., vasárnap

Fiúk a grundról! Avagy, gyermeknap a Pál utcában - Víg Színház

  Az idei gyermeknapot a Víg Színházban ünnepeltük. A nagyon nehezen szerzett jegyeket végre beválthattuk egy siker előadásra. A Pál utcai fiúk töretlen népszerűségét megtapasztaltuk ma.


  A lányokkal együtt izgatottan vártam az előadást. Eszter talán kétszer olvasta a könyvet, Ő jól ismerte a történetet, Rékával péntek délután megnézettem az 1968-as, Fábry- féle filmet, hogy értse a történetet. Így felkészülve mentünk vasárnap. 
  Marton László valóban szuperprodukciót hozott össze. Erős hangsúly van a zenén, a dalokon, a ritmuson. Szerintem a siker nagyrészt ennek tudható be, na meg a sok jóképű fiatal színésznek. Persze csak férfiszereplők vannak. A fiúk, plusz Janó az őr, és persze Rácz tanár úr. Az idén már láttam egy színdarabot, ahol meg csak nők voltak a színpadon: a  8 nő  Fontos a kiegyensúlyozottság! 
  A közönség kb. 65%- a gyerek volt, köszönhető a 4 órás kezdésnek. Persze telt ház, pótszékekkel!
Lendületes volt végig az előadás, a színészek nagyon hozták a figurájukat. Különösen tetszett Vecsey Miklós, mint Nemecsek, Wunderlich József, mint Boka, Király Dániel, mint csónakos, és ügyes volt Tóth András és Zoltán Áron, mint Kolnay-Barabás. 
 Praktikus és kreatív volt a díszlet. A jelmez különösen Nemecsek számára volt beszédes, mert a nagyméretű ruházat erősítette a félénk, kicsi, szerencsétlen alakot. Vecsey egyébként is teljesen hiteles volt, mint beteges kiskamasz. A járása, mimikája, hangja, mozdulatai totál nemecsekesre sikerült. Tetszett a gittegyletes dialógus, és dal, a Kolnay-Barabás veszekedés, a Pásztorok fürdés utáni tánca. A csata a ritmusok párbeszéde volt, látványos a színpadon, és kiváló ütem a fülnek.     Szuper ötlet volt, hogy igazából merül a vízben Nemecsek, és a Pásztorok. Érezhető volt a gyerekek reakcióján, amikor először kerül a vízbe Nemecsek, hallatszott az enyhe felhördülés a nézőtéren.
  A megható, szívszorító jelenetek, dalok után bizony susogtak a papírzsepik, és szipogtak az orrok, felnőtté, gyereké egyaránt. A tapsrend után egy utolsó hatásos össz-éneklés, amit a közönség már állva tapsolt, csakhogy adjunk egy adag tömegpszichológiát is. Persze én is a hatása alá kerültem. Többször nézhető darab.  Sokszor hallgatható zene, és örök értékű sorok a könyvben. Molnár nagyot alkotott, ezt már tudjuk 111 éve. Újra csapatok alakulnak, menő szó lett a grund, a barátság, hűség, és összetartozás.  Természetesen a cd-t megvettem, így most már itthon is rághatom a gittet. 😁
Az előadás fotóival újra megjelent a könyv, kotta, és CD.

fotók: vigszinhaz.hu










    http://www.vigszinhaz.hu/program.php?mid=Ua4bWjtxnpBkyr  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

OLVASD EL IS!

Vadászati idény a kultúra mezején, avagy Mágnás Miska a Vígben!

  Azt tudtam, hogy ez a Mágnás Miska nem olyan lesz, mint a 70 évvel ezelőtti filmes változat, amelyben Gábor Miklós olyan jóképű, és olyan...