2018. decemberében mutatták be a Thália Színházban a francia Feydeau vígjátékát. Állítólag Molière óta a legnagyobb francia vígjátékíró, a maga kb. 60 színdarabjával.
A történet egy jómódú házaspár (Gubás Gabi, Szervét Tibor) házában indul. Az első néhány perc alatt kiderül a mű alapkonfliktusa, ugyanis a feleség veszi át férje postáját, amiben a férj nadrágtartó öve van. Ebből egyenesen következtet a nő, hogy férje megcsalja. Barátnőjével (Szabó Erika) kieszelik, hogy egy névtelen levelet írnak egy hölgy nevében, aki szerelemre lobbant a férfi iránt és randira hívja. A kelepcét felállítják. Kérdés ki megy el a találkozóra? Gyakorlatilag mindenki. A férj barátja (Pindroch Csaba), aki szerelmes a feleségbe, a doktor (Vida Péter), aki rendszeres vendég a Hotel Numerában, az unokaöccs( Mózes András), aki erősen beszédhibás, és viszonya van a szobalánnyal (Tóth Eszter), az inas (Domokos László), aki a szobalány férje, és egy féltékeny, pisztolyt használni nem rest spanyol (Nagy Viktor). A hotelben nagy a zűrzavar, és egy hasonmás megjelenése teljes pánikot okoz.
Klasszikus komédia, modern poénokkal Hamvai Kornélnak köszönhetően. Szellemes párbeszédek, félreértések, és a szerelmi szituációk folyamatosan fenntartották a nézők figyelmét. Nagyon szépek voltak a kosztümök, elegánsak, stílusosak, hála Bujdosó Nóra jelmez-, és díszlettervezőnek.
Szervét Tibornak volt egyértelműen a legnagyobb sikere, megérdemelten. Néhány percenkként át kellett alakulnia, a kettős szerep eljátszásához. Jól alakított Gubás Gabi is, és a beszédhibás Mózes András is vicces volt, minden elismerésem, hogy nevetés nélkül tudta játszani a szerepét. Vida Péter, mint mindig remekelt, élvezet volt nézni, milyen könnyedén hozza a figuráit. Nem volt idő unatkozni a színdarab közben, mert nagyon pörgős volt, nem tűnt soknak, annak ellenére, hogy három felvonásos volt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése