2019. október 25., péntek

Ezeregyév-ExperiDance-RAM Colosseum

  Sokat hallottam már az ExperiDance nagyszabású műsorairól, ezért izgatottan vártam első élményemet a társaságukban. Az ezer éves magyar történelmet 21 képben mutatták be a táncosok. 


 A bibliai történésekkel, Ádámmal,Évával, ördögökkel és angyalokkal indított az előadás, amire nem számítottam. A honfoglalás kori táncok után megjelentek a nők modern apácajelmezben, és lepergettek egy váratlan hipp-hopp jellegű csoportos közös táncot, amin először elképedtem, mert nem értettem, hogy jön ez a történelmi képekhez. A kereszténységre megjelenésére asszociáltam. Aztán ismét jött a démonok-angyalok vircsaft, amely visszatérő motívummá vált. Aztán megjelentek a középkori báli jelenetek, Zrínyi kora, 1848, I.világháború, majd egy kis modern kor. A második részt összecsapottabbnak éreztem. Nagyon szépek voltak a táncok, ügyesek a táncosok, de hiányérzetem maradt. Legalább 1956-ot még beépíthették volna. 
  Nagyon energikus, látványos volt minden jelenet. A fénytechnika is modernnek tűnt. A táncosok kitettek magukért, ez nem vitás. Mégis keserű szájízzel jöttem el a színházból, mert amellett, hogy a néptánc szervesen beépült a műsorba, túl soknak éreztem a mai show elemek szerepét is, amivel modernné és a fiatalok számára befogadhatóbbá kívánták tenni az előadást. Én annak örültem volna, ha a Kárpát-medence saját forrásait használják, hiszen kimeríthetetlen a rengeteg tájegység tánca. Természetesen a történelmi vonulat miatt a velünk háborút vívó népek táncai is helyet kell hogy kapjanak egy ilyen produkcióban. 




fotók: https://experidance.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

OLVASD EL IS!

Vadászati idény a kultúra mezején, avagy Mágnás Miska a Vígben!

  Azt tudtam, hogy ez a Mágnás Miska nem olyan lesz, mint a 70 évvel ezelőtti filmes változat, amelyben Gábor Miklós olyan jóképű, és olyan...