2017. április 4., kedd

Szenvedélyem: a tánc - Juronics Tamás - MÜPA

   Januárban voltunk az Ókovács Szilveszter műsorán, ahol az operáról volt szó, március 26. délelőtt pedig a tánc szépségeiről hallgattunk és nézhettünk élményeket Juronics Tamástól, a Szegedi Kortárs Balett vezetőjétől.  Nagy várakozással ültünk be a Bartók Béla Nemzetközi Hangversenyterembe, mert tudtuk, hogy lesz balett, modern tánc, néptánc. Azt nem sejtettem, hogy a végén a csajok még táncolni is fognak! 😅

 
  A Müpa leírásában ezt találtam:
„Sosem gondoltam volna gyerekkoromban, hogy a tánc, a táncművészet lesz a hivatásom, a szenvedélyem. Amolyan örökmozgó gyerek voltam, mindenre felmásztam, bárhonnan leugrottam, minden zenére megmozdultam, minden sportot kipróbáltam. Azt mondták, eleven vagyok. Nem tudták, nem tudtam, hogy ezek mind jelek. Annak jelei, hogy nemcsak eleven vagyok, hanem táncos is. Jelezték, hogy a tánc már akkor bennem volt, hogy a testem követelte magának a mozgást, a zenét, és ezen keresztül figyeltem a körülöttem levő világot. Részese voltam már akkor annak az ősi misztériumnak, amelynek az ember már a kezdetekkor is részese lehetett, amikor a táncon keresztül szólt az istenekhez, amikor mozdulataival szólította meg a természetet. Ez az erő mindannyiunkban megvan. De van, akiben nagyobb helyet követel magának. Akiben szenvedéllyé válik. Azokban, akik elindulnak egy úton, hogy kidolgozzák testüket a táncra, és napi tevékenységükké teszik a fárasztó, néha fájdalmas, ám mindig felemelő gyakorlást, hogy egyre jobban birtokolják a tánc eszköztárát, mellyel megmutathatják magukat környezetüknek. Akik a táncot választják az önkifejezés formájául. Én is ilyen vagyok. Egy boldog táncos, aki büszkén mondja ki: szenvedélyem a tánc.” (Juronics Tamás)

Az előadás előtt, 9.45-10.30 óráig Ráhangoló címmel az Előadóteremben ingyenes interaktív, játékos foglalkozást tartunk, amelyre az előadásra jeggyel rendelkező csoportokat, illetve egyéni jelentkezőket várunk. Előzetesen jelentkezni legkésőbb az előadást megelőző szerda éjfélig lehet a csip@mupa.hu címen, a résztvevők létszámának és életkorának megadásával. A foglalkozást, amely hatéves kortól ajánlott, minimum 6 főnek tartjuk meg.


Korosztály: 10-14 év
Mohácsi Szilvia volt a beszélgetőtárs. Szerencsésebb választás volt mint a januári műsorvezetés. Részletek voltak: Carmina Buranaból, Hattyúk tavából, Diótörőből ( 2 éve pont a szegediek Diótörőjét láttuk az Erzsébetligetben- micsoda véletlen!!!), a József legendából, a Rítusból. A táncok közben Juronics beszélt a pályájáról, szerepeiről, egy kis tánctörténetről képekkel illusztrálva. Néptáncot a táncművészeti Egyetem hallgatói mutattak.  A szünet után bepillanthattunk hogy áll össze egy koreográfia. Az Abszurdia című saját produkcióból láttunk jeleneteket. Ez a legújabb darab. 

A legvégén az összes táncos és résztvevő a közönséggel együtt ( főként a gyerekek )Juronics által instruálva egy mai popzenére riszáltak,táncoltak. 
Ma is jót mulattunk!

1 megjegyzés:

OLVASD EL IS!

Vadászati idény a kultúra mezején, avagy Mágnás Miska a Vígben!

  Azt tudtam, hogy ez a Mágnás Miska nem olyan lesz, mint a 70 évvel ezelőtti filmes változat, amelyben Gábor Miklós olyan jóképű, és olyan...