2018. október 15., hétfő

Egy vagány Nagyi az Andrássyn - David Walliams: Gengszter nagyi - Budapest Bábszínház

  Egy színész-humoristából átalakult gyerekkönyv íróért rajongtam a nyár elején Rékával, miközben jókat kuncogtunk a Gengszter nagyi című könyve lapjain. Október közepén színházban is megnéztük végre!





A Gengszter nagyi főhősei egy unalmasnak látszó, a családja által elhanyagolt öregasszony és 11 éves unokája, az önbizalomhiánnyal küszködő Ben. A fiú rettentően unatkozik a nagyinál péntek esténként, a nagymama pedig nem találja a hangot a gyerekkorból épphogy kinőtt kamasszal. Ám egy napon Ben meglepő felfedezést tesz: a nagymamája gyémántokat rejteget egy régi kekszesdobozban. Lehet, hogy a nagyi nem is az, akinek látszik? Az előadás rengeteg humorral szól nagymama és unokája különös barátságáról, és arról, hogy bár 11 és 78 évesnek lenni sem könnyű, sosem késő elkezdeni játszani. Szerencsés vagyok, mert csodálatos nagyszüleim voltak, vannak, és melléjük nyertem a sorstól egy Blasek Gyöngyit is, akinél gengszterebb gengsztert én nem nagyon ismerek. Ezt bizonyítja is ebben az előadásban, fantasztikus kollegák, sok-sok humor, elképesztő élő zene és számtalan izgalmasabbnál izgalmasabb történet segítségével. Leírás,képek : Budapest Bábszínház



  Eszter 10 évesen olvasta ezt a könyvet, és emlékszem, hogy Ő is nagyon dicsérte. Idén Rékának kikölcsönöztük a könyvtárból, és nyár elején elkezdtem neki olvasni azzal a feltétellel, hogy a harmadik fejezettől Ő olvassa, és beszámol, hogy miről szólt a könyv. Ez a terv kissé megváltozott menet közben, mert nekem annyira megtetszett az író stílusa, humoros mondatai, és a cselekmény is, hogy közelharcot vívtam Rékával az olvasásért. Na jó, ez kis túlzás volt, mert Réka átengedte volna nekem, de bizony amikor dolgoztam, és türelmetlen volt, akkor belehúzott az olvasásba, és azt a fejezetet én csak az elmeséléséből tudtam meg. Közben véletlenül ráakadtam a neten, hogy feldolgozták a bábszínházban. Sajnos ritkán játszák, és akkor is nehéz rá jegyet venni. Azért októberre sikerült szereznem, és nem csalódtunk. Visszaadta az angol humort, bolondozást, az angolok különcségét. A szülők hitelesen formálták a fanatikus tánc-őrülteket,  a nagymama nagyon vagányan hozta a gengszter utánzatot. Szellemesek voltak az orosz-, és angol őrök jelmeze, és dialógusa. A nagyon fontos vízvezetékcsöveket ötletesen és sokoldalúan kihasználták a díszletben. 7-8 éves kortól felnőttekig, mindenki megtalálja a a poénokat. 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

OLVASD EL IS!

Vadászati idény a kultúra mezején, avagy Mágnás Miska a Vígben!

  Azt tudtam, hogy ez a Mágnás Miska nem olyan lesz, mint a 70 évvel ezelőtti filmes változat, amelyben Gábor Miklós olyan jóképű, és olyan...