2018. november 19., hétfő

Szabó Magda : Tündér Lala - Pesti Magyar Színház

  Gyerekkorom egyik kedvenc filmje volt a Tündér Lala. Mindig megnéztem, amikor ment a tévében. Szerettem a duci-putto- kisfiút, a szépséges Íriszt, és a sármos Amalfit. Nemrég Rékával is megnézettem a tabon. Kiváncsi voltam, neki hogy fog tetszeni.

 Természetesen tetszett neki. Mikor emlegettük, mindig sulykoltam, hogy kedvenc íróm remekműve ez is. Annyit mondtam, hogy már tudja, ki az a Szabó Magda. 
  A Színházak éjszakáján a Pesti Magyar színházban voltunk főpróbán, és már akkor ki volt plakátolva a Tündér Lala. Réka rögtön kiszúrta. Most elő-szülinapra elvittem az előadásra.  
  Én is izgatottan vártam, bevallom. Fokoztam a kíváncsiságát, mert Réka nem tudta hová viszem, de amikor a Keleti pályaudvarnál jártunk kitalálta hová megyünk. 
  Misztikus zenével indult a darab, a csodafügefa kiválasztotta az új uralkodót, Íriszt. Az ajándék számára  egy gyermek volt(hegedű képében). Nagyon érdekes, és látványos volt a díszlet. Minimálisnak tűnt a fehér hengerekkel és szalagokkal, azonban a fényfestéssel, és a hengerek folyamatos mozgatásával nagyon színessé, lendületessé vált. Apró "varázstrükkökkel" hihető volt, hogy tündérországba csöppentünk. A jelmezekért külön dicséret illeti az alkotóját (nem találtam, ki az😩, lehet, hogy a bábszínházas rendező?). Folyamatos zenei körítés lengi be a történetet, ami dinamikusabbá teszi. A filmhez képest gyorsabb az iram, de nem válik feltétlenül hátrányára. 
  Halasi Dániel ezt a darabot már megrendezte két éve Nyíregyházán. Majdnem ugyanaz valósult meg most Budapesten, csak más szereplőkkel. Kivétel ez alól a címszereplő, ugyanis Sirkó Eszter alakította a Móricz Zsigmond színházban is Lalát. Biztosan jól bevált azért jött el vidékről. Fürge, futkosó, rosszcsont, putto, néha rockkos tündérfiút formál, aki kitűnően hegedül, a színházon átvágtatva is. Az Íriszt és Amalfit formázó alakítások kicsit csalódást okoztak. A Gigit játszó Döbrösi Laurának, és a Simon sast alakító Bede-Fazekas Szabolcsnak viszont nagy sikere volt. 
  Nagyon ügyes fogás volt, hogy a közönséget bevonták az előadásba, a gyerekek nagyon élvezték. 
  A mondanivaló pedig még mindig megható Szabó Magda szájából: Az emberek is tündérek, különösen a gyerekek. 
 Milyen érdekes, hogy ezt a könyvét 53 évvel ezelőtt írta, éppen abban az évben, amikor a Harry Potter írója született. Ezt csak azért írom, mert Szabó Magda már 53 éve megalkotta tündér-varázsló meséjében azokat a tündéri eszközöket, mint: az átváltoztató konvertor, csodaszörp, gondolatlátó szemüveg, igazságot kiáltó egyszarvú, láthatatlanná tevő nonvideor....









Fotók: Pesti Magyar színház oldaláról. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

OLVASD EL IS!

Vadászati idény a kultúra mezején, avagy Mágnás Miska a Vígben!

  Azt tudtam, hogy ez a Mágnás Miska nem olyan lesz, mint a 70 évvel ezelőtti filmes változat, amelyben Gábor Miklós olyan jóképű, és olyan...