2017. május 20., szombat

Színház: Augusztus Oklahomában, főpróba Zente Ferenc Színház

  A József Attila Színházban vendégszerepelt a salgótarjáni Zente Ferenc Színház. Május 19-én, 11 órakor tartották ott a főpróbát, 1500 ft-os áron vettem jegyet rá. Gondoltam egy jó kis főpróbát megnézek, rendezői instrukciókkal, kisebb javítgatásokkal, kulisszatitkokkal.

     Nem voltam még ilyen előadáson. Anita barátnőmet hívtam el, pont ráért. Még el sem kezdődött, máris az első sokk elért bennünket. Csupa nyugdíjas volt a nézőközönség, talán ha 10 néző volt, aki 45 alatti. Az átlagéletkor kb. 70. 😃 Ezen jól elszórakoztunk az első 10 percben. Na, kb. ennyi is volt az össz szórakozásunk a következő 2,5 órában. Tudtam, hogy egy realista, alkoholista, szétesőben lévő családról szól a darab, de a valóság, amivel szembesültem letaglózott. Az első felvonás borzalmas unalmas volt, vontatott. Egy hajszállal többet szórakoztam a második felvonásban, de megkönnyebbülten tapsoltam a végén, és húztam haza. Vándor Éva és Bozó Andrea nem játszott rosszul, de kínlódás volt végigülnöm a cukorkás zacskóval zörgő nyugdíjas hangulatú előadást. Az külön csemege volt, hogy a lazás, amerikai,vulgáris szóhasználatokon a nénik gyakran hangosan felhördültek. Pedig a leírásban ott volt a 16-os karika! Na ezt jócskán túlléptük! 😊

Tracy Letts:
Augusztus Oklahomában 
Az elmúlt évek egyik legnagyobb amerikai Broadway-sikere volt Tracy Letts 2007-ben bemutatott, többszörös Tony- és Pulitzer-díjas tragikomédiája. A fanyar humorú, sziporkázó párbeszédekkel teletűzdelt színművet láthatja a közönség Salgótarjánban. Az Augusztus Oklahomában izgalmas krimi, frenetikus vígjáték, megrendítő családi dráma és igazi amerikai mese egyszerre egy alkoholista apáról és egy gyógyszerfüggő anyáról, akik megpróbálnak rendet tenni maguk körül. De egy olyan családban, amelyben csupa léhűtő férfi boldogtalan asszony hűtlen férj és lázadó nő él – ez csaknem lehetetlen vállalkozás... Nem is beszélve arról, hogy a legjobb háznál is lehetnek olyan sérelmek, elfojtott vágyak és veszélyes titkok, amelyek egy alapos nagytakarítás során egyszer csak előkerülnek a régi kacatok közül az üres gyógyszeres dobozokkal és sörösüvegekkel együtt... (Fordította: Deres Péter, Maros András, Kovács Krisztina) FIGYELEM! Szókimondó szöveg! 16 éven felülieknek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

OLVASD EL IS!

Vadászati idény a kultúra mezején, avagy Mágnás Miska a Vígben!

  Azt tudtam, hogy ez a Mágnás Miska nem olyan lesz, mint a 70 évvel ezelőtti filmes változat, amelyben Gábor Miklós olyan jóképű, és olyan...