2018. április 24., kedd

Unalmas krimi a színpadon! Agatha Christie: És már senki sem...(Tíz kicsi néger)- Játékszín

  Agatha Christie krimijeit gimis koromban nagyon szerettem, gondolom ezzel más is így van. Akkor zseninek tartottam, amiért olyan izgalmasan tudta tekerni a szálakat, és csak az utolsó oldalakon derült fény az igazi gyilkos kilétére. Itt is az utolsó 10 percben tudtuk meg, hogy ki irányítja a cselekményt, és még azon is csavart egyet a szerző.

  Maga a történet szerintem izgalmas, és határozottan emlékszem is rá, hogy könyvben is, és filmben is tetszett (kb. 30 éve). De ezt a színházi előadásba valahogy nem sikerült átültetni. Az alámondásokkal, misztikus gyermekénekkel, fényekkel, pisztolylövésekkel, villámcsapásokkal próbálták gerjeszteni az adrenalin szintjét, de nálam nem jött be. Az adrenalinomnak hiányzott egy kis hitchcock-i borzongás. Azt hiszem, ha otthon a dobozban adják ezt a műsort, elkapcsoltam volna a Mónika show-ra. 
  Az első felvonás unalmas, és vontatott volt. Azon szurkoltam, történjen már valami. Aztán gyorsan meghalt az első áldozat és hipp-hopp 19.45-kor vége lett az első felvonásnak. A csajokkal röhögtünk egy jót, mert Kriszti ijedten megkérdezte, hogy ugye még nem 9 felvonás lesz hátra, mert még annyi szereplő él. Szirtes Tamás három felvonásban álmodta meg a darabot. 
Az egyik kedvencem, Zsurzs Kati az első három hullajelöltben benne volt, így sajnos korán végzett a színpadon. Egyik színészt sem tudom kiemelni, mert nem tetszettek. Valahogy nem volt élet a figurákban. Az első halottnál jószerivel alig mukkantak meg, lapos reakciójuk volt. Éppen csak eljátszogatták az ijedt vendégeket. Gálvölgyi kifejezetten rosszul játszott. Nem értettem mit beszél, elmosódottak voltak a szavai, és hadart. 
 Egy szempontból volt érdekes számomra a darab. Annyira régen láttam a filmváltozatot, hogy nem emlékeztem ki a gyilkos.
   Ez az izgalom megmaradt a végére. Legalább ez. 


Lawrence Wargrave GÁLVÖLGYI JÁNOS
John Gordon Mackenzie BENEDEK MIKLÓS
Philip Lombard SÁGHY TAMÁS
William Henry Blore HAJDU STEVE
Vera Elisabeth Claythorne LÉVAY VIKTÓRIA
Dr. Edward George Armstrong CSONKA ANDRÁS
Emily Caroline Brent HORVÁTH LILI / ZSURZS KATI
Mrs. Ethel Rogers TÓTH JUDIT
Mr. Thomas Rogers PUSZTASZERI KORNÉL
Anthony James Marston CSIZMADIA GERGELY / SZABÓ MÁTÉ
Fred Narracott TÓTH MÁTÉ

Mindig velünk: Józsa Imre

Díszlettervező: Menczel Róbert
Jelmeztervező: Kovács Yvette Alida
Zene: Gulyás Levente
Világítástervező: Madarász János
Ügyelő: Laczkó Edit
Súgó: Dobos Erika, Sajben Anita
Rendezőasszisztens: Skrabán Judit, Petyi János
Rendező: SZIRTES TAMÁS


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

OLVASD EL IS!

Vadászati idény a kultúra mezején, avagy Mágnás Miska a Vígben!

  Azt tudtam, hogy ez a Mágnás Miska nem olyan lesz, mint a 70 évvel ezelőtti filmes változat, amelyben Gábor Miklós olyan jóképű, és olyan...