2019. március 13., szerda

Irodalomtörténet a Z generációnak!- Nényei Pál: Az irodalom visszavág 1. - Léda tojásaitól az Aranyszamárig

  Bár én az X-hez tartozom, azért vettem a bátorságot, és elolvastam. Szerettem volna tudni, hogy ajánlhatom-e a Z-imnek. 
Fiataloknak íródott könnyed irodalomtörténet, amelyben  14+ -os témák is felbukkannak. 





















  Nem csalódtam! Nagyon bírtam volna, ha a gimi első évében ezt is el kellett volna olvasnom az Antigoné, és egyéb görög művek előtt-után. Talán jobban értettem volna azt a világot. 

  Humoros, közvetlen stílusban magyarázza el több száz oldalon keresztül, hogyan éltek az ókorban, milyen volt a vallásuk, miért ilyen formában írták a drámákat, miért írták speciális verslábakban, és ritmusban a verseket. Nagyon sok tudás, információ rejlik az írásban, amit ha szeretnék megjegyezni, többször el kellene olvasni. Vicces íze van, mégis lehetne tankönyv. Karinthyt megidézve a jó-,és rossz tanulóval beszélget néha. A dialógusok néhol fárasztottak, de voltak vicces részek is. Én abba kategóriába tartoztam annak idején, aki minden kötelezőt elolvasott (bocsi! egy kivétel volt: E.T.A. Hoffmann: Az aranyvirágcserép). Szerettem őket. Az ajánlottakat is.
  Olvasmányos, könnyed írással, több helyen igyekszik irodalmi fogalmakat beleszőni, és elmagyarázni. Nagyon tetszettek a párhuzamosságai, az utalásai, mai művekkel való összehasonlításai. Sokat írt az emberi természetről, az ösztönökről, a művészetekbe rejtett szexuális utalásokról.
  Kissé zavart a sok ismétlés, nyújtás. Nényei sokat tud az ókor irodalmáról. Viszont, ha ez az oldalszám marad a tendencia, akkor sok ezer oldalt kell megírnia, mire a kortársakhoz érünk. Nekünk pedig elolvasni.
  Alig várom, hogy rendeljem a második részt.
   
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

OLVASD EL IS!

Vadászati idény a kultúra mezején, avagy Mágnás Miska a Vígben!

  Azt tudtam, hogy ez a Mágnás Miska nem olyan lesz, mint a 70 évvel ezelőtti filmes változat, amelyben Gábor Miklós olyan jóképű, és olyan...